יומנה של מאמנת- כל יום פורים

לקראת פורים ילדים ובוגרים מתארגנים לחגיגות, חושבים על התחפושת המתאימה. כששואלים ילדים ובני נוער למה הם רוצים להתחפש, התשובות משקפות את הילד. אחדים רוצים להתחפש למשהו אופנתי, להיות כמו כולם, ללכת על פי צו האופנה ואילו האחרים רוצים להיות מקוריים, להביע את היצירתיות שלהם. השבוע פגשתי נער, בן 15 שההכנות לקראת המסיבה לימדו אותו שיעור נוסף והפעם, על עצמו.

מאת: בת-שבע טל | 13.03.2014

"בבית ספר שלנו החליטו השנה שכל תלמידי הכיתה יתחפשו ביחד. היו כל מיני רעיונות: דמויות מתוך סרטים, זוגות של חתן וכלה, ערפדים, מעודדות ושחקני כדורסל. הכיתה שלי בחרה להתחפש לחנונים. כשכולם התלהבו והחליטו שזהו רעיון מגניב, אני הודעתי להם שאני לא מוכן להתחפש. לא בא לי, זה ממש לא נראה לי...היו צעקות וויכוחים, חבר נוסף שלי לא רצה להתחפש אבל נכנע.

אני ממש התעצבנתי עליהם.

מלכי הכיתה החליטו ואף אחד לא היה מוכן לערער על החלטתם. יש תחרות בין הכיתות, ואנחנו הכנו קליפ ביחד. הבנים לבשו חולצות משובצות, הרכיבו משקפים ושמו ג'ל על השיער והבנות כיד הדמיון הטובה עליהן נעשו חנוניות אמיתיות.

הגעתי לכיתה לבוש בבגדי בית הספר הרגילים וכל הילדים התחילו לרדת עלי.

צעקו עלי, ירדו עלי, קיללו אותי. אמרו לי שאני מקלקל להם, שהם לא רוצים שאני אצטלם לקליפ, שאני תמיד אנטי, שאני חייב להרוס הכל. הם הצטלמו ואני נדחפתי לתמונות."

כך סיפר לי תלמיד כיתה ט' השבוע.


יומנה של מאמנת - כל יום פורים


במהלך האימון, ניסיתי לברר איתו האם זאת הפעם הראשונה שהוא מחליט בניגוד לחברים, האם התפקיד של "להיות אנטי" מוכר לו.

הקדשנו לשאלות אלו מחשבה, ביקשתי ממנו להיזכר במקרים נוספים.

התמונה שנחשפה למול עיני היא נער בגיל ההתבגרות, שלא מוכן להיות "כמו כולם" ומוכן לשלם מחיר גבוה ולהיות בודד בחברת הילדים, ברוב הזמן.

בנקודה זו שיקפתי לו את התרשמותי. הוא חשב על דברי ושיתף ברגשותיו ומחשבותיו." עשיתי להם דווקא, אני אנטי, זאת הבעיה העיקרית שלי, אני עושה מה שבראש שלי" שאלתי אותו: "המילים "לא רוצה" הם משהו שאתה מכיר?" "כן" הוא ענה לי. "לכל דבר יש לי מה להגיד. אם אומרים לי להתחפש לחנון, אז אני לא אבוא ! הרבה פעמים אני עושה דווקא".

רשמתי לפניו את המילים רווח והפסד. שאלתי אותו: "מה הרווחת? מה הפסדת?"


התחלתי לרשום את התובנות שלו:
הרווחתי: תשומת לב, יחס, עמדתי במילה שלי, עשיתי מה שרציתי, הבהרתי להם שאני לא נגרר, אם אני לא אוהב משהו- אני לא עושה אותו.

הפסדתי: הרגשתי מוזר, לא שייך, צחקו עלי, התעצבנתי עליהם והם התעצבנו עלי, בצילומים כולם רואים שאני שונה, ממשיך לחזק את התוויות ששמו לי במשך כל השנים, "אני אנטי".

לאחר תהליך של אימון הוא הבין שהייתה כאן בחירה בין להיות כמו כולם ולשלם את המחיר להתחפש בתחפושת שאתה לא אוהב, ובין להיות נאמן לדעה שלך ולהרגיש שונה, אך לא שייך לקבוצת הילדים.

הבחירה להיות "אנטי", "לעשות דווקא" כדי למשוך תשומת לב היא בחירה שאתה צריך לבחון אותה מחדש.לחשוב על המחיר הגבוה שאתה משלם בכל פעם מחדש. אולי כדאי שנחשוב ביחד, איך אפשר לקבל תשומת לב בדרך חיובית? לזכות ביחס ולהציג את התכונות הטובות שלך בחלון הראווה, כך סיכמתי את האימון. הוא הבין בדיוק את המסר, הדרך לשינוי החלה. עכשיו זה הזמן להמשיך להתאמן, לחפש את התכונות היפות והמעשים הטובים ולהציג אותם לחברים.

שלכם,

בת שבע טל, מנהלת מרכז לאימון וייעוץ.
מחברת הספר: " זינוק לחיים"- אימון לילדים ונוער
מרצה מבוקשת ומשתתפת כמומחית בתוכניות
הטלוויזיה והרדיו.

www.batshevatal.co.il




תגובות 0 תגובות   הוספת תגובה חדשה הוסף תגובה
שליחה לחבר   הדפסה
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת ניוזלטר
רכב פדלים
רכב פדלים של המותג Dolu
הנחה: 24 %
מחיר: 229 ש"ח
סל-קל
סל-קל מבית INFANTY דגם LB-321
הנחה: 31 %
מחיר: 249 ש"ח
עגלת Bebe Confort
עגלת Bebe Confort
הנחה: 31 %
מחיר: 2199 ש"ח