טיפים לשינה טובה עבור ילדכם

שינה טובה היא תנאי להתפתחות תקינה ובריאה בקרב ילדים. כדי להשיג שינה כזו תצטרכו להקנות לו מיומנויות של הירדמות עצמית, להניח לו לישון בחדרו ולהימנע מפעילויות לא מתאימות. חוץ מזה, הנה עוד כמה עצות וטיפים שיכולים לשפר את שנת התינוק

מאת: מערכת ילדים פלוס | 31.12.2015

עייפות וחוסר שינה עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים לקצב ההתפתחות הרצוי בקרב תינוקות וילדים. ההורים צריכים לגלות התמדה ונחישות כאשר נוצרת בעיית שינה, אך חשוב שהם גם יידעו כיצד לוודא ששנת התינוק תקינה. מחזורי השינה של תינוקות קצרים יותר מאלה של מבוגרים ומכאן נובעת הבעיה העיקרית. בנוסף, תינוקות שנרדמים בקלות יחסית בערב יכולים להתעורר במהלך הלילה ולעיתים הם לא מסוגלים להרדים את עצמם שוב.


מומלץ להקנות לילד מיומנות של הירדמות עצמית כבר מהחודשים הראשונים לחייו. התינוק צריך לחוש בטוח כדי שיוכל להירדם, אך התפקיד של ההורים הוא למצוא את הנוסחה המתאימה עבורו. עדיף להימנע מההרגל של השכבת התינוק בחדר ההורים בשבועות הראשונים ויש להניח לו לישון בחדרו. טיפ נוסף הוא לשמור על חשיכה ועל שקט בלילה ולהימנע ממשחקים ופעילויות בשעות לא מתאימות. כאן המטרה היא לשדר לילד שבלילה ישנים וביום ערים ולהתייחס לשעות היום בצורה שונה.


טיפים לשינה טובה עבור ילדכם


מה עושים אם התינוק לא ישן טוב?

יש גם פעולות מעשיות שניתן לבצע במידה והתינוק לא ישן. ראשית, חשוב לדאוג למזרן איכותי מחברה מוכרת, למשל חברת עמינח, המעניקה פתרונות אורטופדיים לתמיכה בגוף ובעמוד השדרה. יש לכבות אורות לפני השינה כדי למנוע הפרעות ולזכור שתינוק רעב אף פעם לא יישן טוב. רצוי להאכיל את התינוק באופן מוקפד לפני שנת הלילה ולספק לו עזרה בויסות טמפרטורת הגוף. בדרך כלל השמיכה הרגילה במיטה לא נשארת על גוף התינוק לכל אורך הלילה, לכן הפתרון הוא להלביש אותו בחליפה סגורה גם בקיץ ולדאוג לטמפרטורה מתאימה בעזרת מיזוג וחימום.


התינוק רגיל לסביבה יחסית רועשת ולכן כשהוא יוצא לאוויר העולם הוא נאלץ להתרגל לדממה ולשקט. המשמעות מבחינת ההורים היא שלא חייבים לדאוג לסביבה הרמטית לחלוטין כדי להרדים את התינוק, אלא אולי אפילו להיפך: הרבה תינוקות ישנים טוב יותר כשיש המולה והסביבה הרועשת היא טבעית עבורם.


מבחינת הרגלים, תינוק מסגל לעצמו דפוסי שגרה בהתאם לאורח חייה של האם במהלך ההריון. דוגמא אישית היא חלק בלתי נפרד מהקניית הרגלי שינה לילדים בוגרים יותר, אך הם משפיעים גם על תינוקות. הורים צריכים לגלות סבלנות והתמדה ולשים לב לקשיי הירדמות ושינה בקרב תינוקות. הם יכולים להתייעץ עם רופא משפחה במקרים קיצוניים, אך לרוב אין בכך צורך. תינוק מוותר על שנתו רק כאשר משהו אינה כשורה. כל עוד התינוק מרגיש מוגן ובטוח ואין סביבו הפרעה פיזית, סביר להניח שהוא גם יישן ברציפות ולאורך שעות ארוכות גם בלילה.  
 
תגובות 0 תגובות   הוספת תגובה חדשה הוסף תגובה
שליחה לחבר   הדפסה
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת ניוזלטר
הליכון
הליכון Infanti
הנחה: 25 %
מחיר: 269 ש"ח
נדנדה
נדנדה אלקטרונית...
הנחה: 22 %
מחיר: 529 ש"ח
עגלת קאם דינאמיקו
עגלת קאם דינאמיקו
הנחה: 41 %
מחיר: 3499 ש"ח