היום שאחרי הלידה- איך תחזרי לעצמך?

אם יצא לכן ללדת כבר, אתן בודאי מכירות את התחושה הקשה לאחר הלידה, לצד ההתאהבות באוצר הקטן שנולד. המפגש עם המראה מדי יום רק מחדד את הקושי ואת זעקותיו של גופכן להחזיר לו את האור והזוהר שאבדו לו במהלך ההיריון. בכתבה הבאה תוכלו לקבל רעיונות איך לטפח את גופכן לאחר הלידה ולחזור לעצמכן.

מאת: מערכת ילדים פלוס | 24.12.2014
 
מזל טוב! את אחרי לידה, מאושרת, מבולבלת ובעיקר נתונה למצבי רוח המשתלטים עלייך עקב ההורמונים המציפים את גופך. אין ספק שלידה היא אחד מרגעי השיא בחיי הנשים. קלה או קשה, בסופה אתם מקבלים את המתנה הכי יקרה בעולם, ודי מהר שוכחים את הכאבים והקושי שחוויתן במהלך הלידה. אך יחד עם כל האושר שמציף אתכן, אתן לא שלמות עם הגוף שלכן ורוצות לחזור לעצמכן כמה שיותר מהר. אתן צריכות לזכור שהגוף שלכן עבר טראומה והוא צריך זמן כדי להתאושש. ובכל זאת, אתן שואלות את עצמכן איך מחזירים את הגוף למה שהיה.


בטן שמנה


אם נודה באמת, בדרך כלל הגוף לא חוזר להיות בדיוק כפי שהיה, במיוחד לאחר מספר לידות. נשים רבות מדווחות על שינויים כאלו ואחרים בגופן שנים לאחר הלידה: כאבי גב, שלפוחית שתן רגיזה, כתמי עור ועוד. יחד עם זאת, אין זה אומר שעלינו לקבל את כל זה כמובן מאליו. היכן שאפשר, כדאי וחשוב להתאמץ ולעזור לגוף לחזור לעצמו ככל האפשר, כך נרגיש הרבה יותר טוב עם עצמנו. 

נתחיל בזה שכל מה שהיינו ממליצים לכן לעשות לאחר הלידה הוא בעיקר לנוח, הגוף צריך את הזמן שלו להתאושש מטראומת הלידה וחשוב להעניק לו את המנוחה הזאת. גם אם בחרתן להניק, ארגנו לעצמכן משאבת חלב והכינו מבעוד מועד מספר מנות בקבוקים. כך בן הזוג שלכן או כל מבוגר אחר יוכלו לסייע בהאכלת התינוק, בזמן שאתן נחות. זו לא בושה להשתמש בעזרה של הקרובים אליכן ואפילו רצוי. 

לפניכן מספר טיפים שיעזרו לכן לחזור לעצמכן לאחר הלידה:
  • פעילות גופנית- התפיסה הרווחת היא שיש להמתין כחודש וחצי לאחר הלידה לפני שמתחילים בפעילות גופנית. יש כאלו שסבורים שאפשר להתחיל פעילות גופנית ברגע שהאישה מרגישה שהיא מסוגלת. כמובן שלפני כל פעילות חשוב להתייעץ עם רופא נשים שיתן את אישורו. במקרה של לידה קיסרית, זמן ההחלמה הוא ארוך יותר בשל התפרים ורגישותו של המקום. זכרו, ככל שתקדימו בפעילות גופנית, כך יהיה קל יותר לגוף לחזור לעצמו. אפשר להתחיל בפעילות רגועה כמו הליכה או חוג עיצוב וחיטוב. יש מקומות שמספקים שירותי בייביסיטר בזמן האימון, ואז ההתנהלות נוחה הרבה יותר. 
  • עיסוי מפנק- נתתן מעצמכן כל כך הרבה במשך תשעה חודשים, עליתן במשקל, דאגתן לאכול בריא, לא להרים משאות כבדים ועכשיו הגיע הזמן שתתנו אתן משהו בחזרה לגוף שלכן. עיסוי מפנק מכף רגל ועד ראש יכול בהחלט לסייע לתחושת רעננות בגוף. בחרו לכם את סוג העיסוי שאתן הכי אוהבות ותתפנקו לכן.
  • מניקור פדיקור- נשים רבות מספיקות לפני הלידה לחדש את הלק בציפורני הידיים והרגליים, אך אם לא הספקתן, זה בדיוק הזמן לעשות זאת. פנו לעצמן בוקר או ערב ותתפנקו לכן בלק חדש. 
  • טיפולי שיניים- נשים רבות דוחות את טיפולי השיניים לאחר הלידה, בשל חשש שטיפול כזה עלול לפגוע בעובר. לא תמיד כך הדבר ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם רופא שיניים בנושא. למי מכן שדחתה את טיפולי השיניים, כדאי לאחר הלידה לפנות זמן ולבצע בדיקה מקיפה בשיניים וטיפול במקרה הצורך. באותה הזדמנות תוכלו גם לבצע הלבנת שיניים וכך לצאת מהמרפאה עם פה בריא וזוהר. 
  • הבהרת כתמי עור- תופעה ידועה במהלך ההריון אצל נשים רבות היא פיגמנטציה, כתמי עור שמופיעים במקומות שונים בגוף, הופעת קו חום על הבטן והתכהות הפטמות, נמשים ונקודות חן. לאחר הלידה הפיגמנטציה מטשטשת, אך לא תמיד נעלמת אצל כולן, ומי שרוצה כדאי שתפנה להתייעצות אצל רופא עור. 
  • טיפול פנים- אם הגוף לא מרגיש זוהר, לפחות שנהיה זוהרות בפנים. סגרו לכן טיפול פנים מפנק שבסופו תצאו זוהרות ורעננות. 
  • ויטמינים- נשים רבות סובלות לאחר הלידה מנשירת שיער ומציפורניים חלשות ושבירות. רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי ויטמינים שניתן לשלב בתזונה היומיומית שיכולים לסייע בנושא.
  • בגדים- עברתן את הלידה, אך הגוף ממאן לחזור לעצמו... הבטן נפוחה, הבצקות ברגליים עדיין בולטות, וקילוגרמים עודפים מתלווים אליכן. בגדי ההריון גדולים עליכן, אך שאר הבגדים בארון עדיין קטנים. מה עושים? לא שווה לבזבז כספים רבים על מלתחה חדשה, בזמן שאתן מנסות לרדת במשקל. ולכן, מומלץ מאוד להשקיע דווקא באקססוריז שיכולים להוסיף לכל הופעה. קנו לכן נעליים חדשות, תכשיטים וכמה חולצות משוחררות. זה יעשה את העבודה עד שתורידו במשקל.

לסיום, זכרו שגם אשה לאחר לידה יכולה להיראות מטופחת ויפה. נכון שהעייפות הרבה לצד השינויים הרבים המתחוללים בגופינו, לא נותנים הרבה חשק להתאמץ ולהשקיע בהופעה. אבל דווקא בתקופה הזאת חשוב שנשמור על עצמנו ונטפח את ההופעה כדי להרגיש טוב יותר עם עצמנו. 
 

 
תגובות 0 תגובות   הוספת תגובה חדשה הוסף תגובה
שליחה לחבר   הדפסה
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת ניוזלטר
נדנדה
נדנדה אלקטרונית...
הנחה: 22 %
מחיר: 529 ש"ח
כרית הנקה
כרית הנקה קטנה
הנחה: 56 %
מחיר: 105 ש"ח
סל-קל
סל-קל יוקרתי מבית GRACO...
הנחה: 39 %
מחיר: 730 ש"ח