דברים שכדאי לעשות לפני שמביאים ילדים לעולם

התחתנתם והנה הצורך להביא ילד לעולם הגיע. אתם מרגישים בשלים ומוכנים להפוך להורים. רגע לפני שנכנסים לעולם ההורות, עולם מרתק, מלא סיפוק ואהבה לצד לא מעט קשיים, כדאי לכם לנצל את הרגעים שלפני כדי לעשות מספר דברים. חלקם בשביל עצמכם וחלקם כהכנה לחיי ההורות.

מאת: מערכת ילדים פלוס | 28.12.2014

אם תשאלו כל הורה על מה הוא מצטער שלא עשה לפני שהפך להורה, בוודאי תהיה לו תשובה אחת לפחות. אין מה לעשות, כהורים קשה לנו להיות ספונטניים כמו פעם וכל צעד שאנו עושים מלווה בלא מעט מחשבות, תכנון והתארגנויות. 

אל תחשבו לרגע שהורים מצטערים שהביאו ילדים לעולם, הרי אין חוויה גדולה ומספקת מלהיות הורה. אך יחד עם זאת, החיים משתנים מקצה לקצה. אנחנו זזים הצידה ואת מרכז החיים תופס הילד שהצטרף למשפחה. בתחילת חייו, הוא תינוק תלותי שזקוק לטיפול צמוד כמו האכלה, החלפת טיטולים ועוד. בהמשך כשהוא גדל הוא כבר הופך לילד עם אישיות ורצונות משלו ומבקש את תשומת הלב שלכם.  


הורים עם תינוק


במקום להצטער על מה שלא עשינו, פשוט אפשר לעשות מספר דברים רגע לפני שהופכים להיות הורים. תקראו לזה הגשמת החלומות רגע לפני שהם מתרחקים מאיתנו עוד קצת.

כמה דברים שכדאי לעשות לפני שהופכים להיות הורים:
  • זוגיות זוגיות זוגיות- הורים רבים דוחקים הצידה את הזוגיות שלהם ועושים טעות גדולה מאוד. כשיש ילד קל מאוד להיות עסוקים איתו ולא לטפח את הזוגיות. צריך לדעת לשלב בין השניים למרות הקושי. אפשר והכרחי לעשות זאת! רגע לפני שאתם הופכים להורים נצלו כל רגע להיות ביחד, ליהנות אחד מהשנייה, לעשות מחוות רומנטיות ולהראות לבן הזוג שלכם עד כמה אתם אוהבים אותו. זכרו, ככל שהזוגיות שלכם תהיה קרובה יותר, כך יהיה לכם קל יותר כהורים. לזוגות שבניכם שמרגישים שהזוגיות רעועה  וחושבים שהפתרון לכך הוא להביא תינוק לעולם, היינו ממליצים לחשוב שוב על הצעד הזה. תינוק לא פותר בעיות ואף עלול להעצים אותן. לכן, טפחו קודם את הזוגיות והשקיעו בה, לפני שאתם מחליטים להיות הורים. 
  • חופשה ארוכה בחו"ל- מי לא היה רוצה לעצור הכל באמצע החיים ולנסוע עם בן הזוג שלו לחופשה ארוכה ביעדים אקזוטיים בחו"ל? כל אחד! אם טרם הספקתם לצאת לטיול ארוך כזה עם בן זוגכם, זה הזמן לעשות זאת. כהורים תגלו שצעד כזה קשה מאוד, בשל הצורך בבייביסיטר צמוד לילד ובעיקר בשל הגעגועים והקושי לעזוב את הילד שלכם לתקופה ארוכה. 
  • חברים- "איזה כיף שיש המון חברים....", חברים זה תמיד דבר טוב. כיף לצאת איתם, להיפגש איתם או סתם לשוחח איתם ברגעים קשים. המפגשים עם חברים הם דבר שכל זוג אוהב לעשות, כי הרי כמה אפשר להיות רק עם בן הזוג לבד. כהורים תגלו שכל מפגש עם חברים מצריך התארגנות מראש וכמובן בייביסיטר שישגיח על התינוק. לכן זה הזמן שלכם לצאת עם החברים וליהנות איתם כמה שיותר. 
  • העצמה אישית- בא לכם ללמוד באוניברסיטה? לפתח תחביב ולהפוך אותו למקצוע? אז נכון שאפשר ללמוד בכל גיל, אבל הכי כדאי ללמוד כשאתם פנויים לכך. אם בא לכם ללמוד, כדאי מאוד להתחיל את הלימודים לפני שאתם מביאים ילדים לעולם. הרי לימודים בד"כ לא מסתכמים רק בימי הלימוד, ותצטרכו לתרגל את החומר בבית, להגיש עבודות וללמוד למבחנים. לשם כך נדרשת גמישות ושעות פנויות רבות. כמובן שניתן לעשות זאת גם עם תינוק אך זה יהיה קצת יותר קשה....
  • חסכונות- ילדים הם שמחה אין ספק, אך הם גם מקור להוצאת כספים (ולא מעט...) הוצאות על טיטולים, אוכל, ביגוד, גן, חוגים ועוד. אם חשבתם שעכשיו קשה, חכו שתהיו הורים. הכוונה היא לא להלחיץ אתכם (בעצם אולי קצת...), אבל זה למטרה טובה. אם עד עכשיו לא חסכתם כסף, הגיע הזמן לעשות זאת, במיוחד אם אין לכם עזרה כספית מקרובי משפחה. גשו יחד עם הבן זוג לסניף הבנק שלכם ובררו לגבי חסכון. 

אל דאגה, גם אם לא עשיתם אף אחד מהדברים האלו, אתם עדיין יכולים להיות הורים ואפילו הורים מצוינים. אך לדעתנו הרבה יותר כיף להיות הורים אחרי שדאגתם לעצמכם וגם עשיתם כמה צעדים שיכולים לסייע לכם כהורים. 


 
תגובות 0 תגובות   הוספת תגובה חדשה הוסף תגובה
שליחה לחבר   הדפסה
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת ניוזלטר