פעילויות להורים ולילדים בפסח

חופשת הפסח מתקרבת, ואתם עוד לא בטוחים מה לעשות עם הילדים בחול המועד. ישנן פעילויות רבות ושונות שתוכלו לעשות עם ילדים בכל הגילאים – חלקן חווייתיות וחלקן אף לימודיות. להלן כמה רעיונות מעניינים שיעזרו לכם לתכנן בילויים משפחתיים לחג.

מאת: מערכת ילדים פלוס | 12.03.2013


פסח הוא חג האביב, זהו החג שבו אנשים סוף סוף יכולים לצאת מהבית, אחרי תקופה ארוכה שבה הגשמים אילצו אותם להישאר בבית. השאלה הגדולה היא מה לעשות עם הילדים, כדי להפיק את מרב התועלת מחופשת הפסח. הבה ונבחן כמה סוגי פעילויות, תוך התאמה לגילאים השונים.




פעילות עם תינוקות
הפעילות הטובה ביותר להורים ולתינוקות היא טיול בטבע. האוויר הצח והנקי יועיל לבריאותם של התינוקות, וגם ההורים ישמחו לעזוב קצת את הבית, וליהנות מהצמחייה המשובחת ומהפרחים הפורחים בכל מקום אחרי החורף הגשום והמבורך שעבר עלינו. כיום ישנם לא מעט פארקים ויערות המותאמים למעבר של עגלות. 

  • נחל השופט – זהו ללא ספק אחד המסלולים הנוחים ביותר למעבר עגלות. המדובר במסלול שאינו ארוך מדי, אך גם לא קצר, כאשר הוא כולו מורכב משבילים ומגשרים שבהם יוכלו ההורים לעבור עם כל עגלה. רוב המסלול מוצל.
  • היערות של קק"ל – למשל יער ראש העין או יער חרובית (נמצא באזור גדרה). המקומות הללו מותאמים לנסיעת אופניים, כך שלא תתקשו לעבור בהם עם עגלה. עם זאת, מומלץ להגיע למקום עם עגלה בעלת גלגלים גדולים, משום שהשבילים הם שבילי כורכר.



פעילות עם פעוטות

ילדים קצת יותר גדולים, בגילאים של שנה וחצי עד ארבע יזדקקו לפעילות מכוונת יותר.
להלן כמה הצעות:

  • טיול משפחתי לספארי – פעילות זו יכולה להיות גם חווייתית וגם מעשירה. זוהי הזדמנות מעולה עבור הילדים לפגוש את החיות שמופיעות בספרים ובצעצועים שלהם. ליד הספארי ממוקם הפארק הלאומי, ובו מגרש משחקים מעולה, המותאם לכל הגילאים. הפעוטות ישמחו לגלות את המתקנים החדישים במקום. 



 
  • פעילויות מיוחדות לילדים – החברה להגנת הטבע עורכת פעילויות מיוחדות עבור ילדים קטנים בפארקים השונים, כך שמומלץ להתעדכן באתר החברה לגבי פעילות צפויה. 
  • פיקניקים משפחתיים – עונת האביב היא הזמן המושלם לפיקניקים בהם נפגשים ילדים רבים. ישנם שלל פארקים ואזורים המתאימים לפיקניקים, ומזג האוויר המושלם יהפוך את האירוע להצלחה אמיתית.



פעילות עם ילדים

ילדים מעל גיל חמש זקוקים להפעלות מיוחדות. בגיל זה הם כבר מבינים הכול, ויודעים לבקש את מה שהם רוצים. הרבה פעמים, הם יגידו לכם באיזה סוג של פעילות הם מעוניינים. להלן כמה אטרקציות עליהן אף ילד לא יוכל לוותר:

  • פארק שעשועים – לונה פארק או סופרלנד הם ללא ספק המקומות המועדפים על כל ילד. הפארקים הללו מספקים חוויה ייחודית ויוצאת מהכלל, ובגיל חמש יש לא מעט מתקנים עליהם הילדים יוכלו לעלות.
  • סרטים – לקראת פסח תמיד יש סרטים מצוירים שיוצאים לאקרנים, כאשר הסרטים הללו מוקרנים בשעות נוחות עבור הילדים וההורים. בנוסף, ישנם לא מעט מבצעים על כרטיסים לבתי קולנוע, כך שהליכה משותפת לסרט יכולה להיות בילוי מעולה, וגם לא יקר במיוחד.
  • סדנאות שונות – בחג הפסח ישנן לא מעט סדנאות המותאמות לילדים. כך למשל, סדנה לקטיפת פרחים, או סדנה לשזירת זרי פרחים. חג הפסח הוא חג האביב, חג הפריחה, ולכן אין תקופה טובה יותר לפעילות עם פרחים מחופשת הפסח. חברות פרחים בולטות נוהגות לערוך סדנאות בחול המועד פסח המיועדות לילדים.
  • פארק חבלים – אוהבי האתגרים יכולים להגיע לפארקי חבלים, וליהנות מפעילות ספורטיבית יותר. כל המתקנים בטיחותיים, והפעילות מתבצעת באמצעות מדריך. כדאי להתקשר תחילה לפארק ולברר לאילו גילאים מיועדת הפעילות, ורק אז להגיע למקום.


חג הפסח הוא הזדמנות נהדרת לבלות ביחד וליהנות ביחד. ילדים זקוקים לפעילויות שונות בכל גיל, אבל תמיד יש מה לעשות מחוץ לבית, בין אם לטייל בטבע ובין אם לפנות לכיוון של אטרקציות שונות. נצלו את מזג האוויר הטוב, תצאו מהבית, והפיקו תועלת מהזמן שיש לכם עם הילדים. אך אחרי שביליתם במשך כל ימות החג עם הילדים – כדאי שהילדים יבלו קצת זמן עם הסבא והסבתא, כדי שגם אתם תוכלו לנוח קצת, ולהקדיש את הזמן הדרוש לעצמכם ולזוגיות שלכם.



כתבות נוספות
היכן לחגוג את ליל הסדר
יוצאים לקמפינג בצפון
לטייל עם הילדים ברחבי הארץ
איך להעביר נסיעה ארוכה עם ילדים ברכב?
יוצאים לחופשה עם הילדים

זה הזמן לתת לנו לייק




תגובות 0 תגובות   הוספת תגובה חדשה הוסף תגובה
שליחה לחבר   הדפסה
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת ניוזלטר