מזגן - הפתרון הבטיחותי לחימום הבית בחורף

המזגן הינו הכרח כמעט קיומי בימי הקיץ, אך גם בחורף ניתן להפיק ממנו תועלת רבה לחימום בטיחותי ונוח במיוחד כשיש ילדים ותינוקות בבית. בעונה זו מתגלה המזגן כאלטרנטיבה מומלצת לאמצעי חימום אחרים, כולל אפשרות להפעלה לילית בחדר הילד.

מאת: מערכת ילדים פלוס | 09.11.2012

הסתיו כבר החל, ומאחוריו ממתינה העונה הקרה המלווה בגשמים כבדים, בטמפרטורות נמוכות וברוחות קרות. הקור מצליח לחדור אל פנים הבית המגונן, ומחייב פתרון שיהפוך שוב את השהייה בבית לנוחה ונעימה. זה הזמן להתחיל לחשוב על אמצעי חימום בטוחים ויעילים עבור הקן המשפחתי בכלל, וחדרי תינוקות וילדים בפרט. למרבה השמחה, המזגן, אותו אמצעי קירור שמותקן בבתים רבים בארץ, יכול להיות התשובה הנכונה עבורכם.




יצירת קן חמים ובטוח לכל המשפחה
למעט אלו המתגוררים באזור קר של הארץ, כגון בהרי ירושלים או בצפון הרחוק, ישראלים רבים נוטים להסתפק באמצעי חימום פשוטים יחסית בטרם הולדת הילד הראשון, כגון מפזרי חום ותנורי ספירלה. היחס אל החורף הוא כאל עונה קצרה, המחייבת פתרון מהיר "שיעשה את העבודה", כאשר לבטיחות לא ניתן משקל רב מספיק.
אולם כאשר אתם הופכים למשפחה, עליכם לחשוב פעמיים על נושא החימום בבית, על מנת לספק לילד חלל חמים, מוגן ונעים – אך בו בזמן גם להיזהר מן הסכנות הטמונות באמצעי חימום רבים: פריצת דליקות, קצרים חשמליים, סכנה של מגע באש חשופה או בגוף חשמלי לוהט, שאיפת עשן, התחשמלות וכולי. די לקרוא סיפורים נוראיים בחדשות מדי חורף כדי להבין כי לעתים מכשיר קטן ותמים לכאורה, אותו רכשתם מתוך דאגה לילד, יכול להיות טריגר לשריפה או לאסון אחר במקרה של תקלה או מגע ישיר בין הילד לבינו. לכן, אל תקלו ראש בבחירת אמצעי החימום לחדר הילדים. בחרו מכשיר בטיחותי ואיכותי, שיאפשר לכם להמשיך ולחמם את החדר בשעות הלילה גם כשאינכם נמצאים לצד הילד, וזאת, תוך כדי מתן שקט וביטחון.


מזגן – ראשון בקירור, ראשון בבטיחות בחורף
מערכות מיזוג אוויר מספקות כמה וכמה יתרונות כאמצעי חימום. ראשית, מעצם קיומם בבתים רבים כאמצעי קירור, הרי שמזגנים מהווים פתרון שאינו דורש רכישה יקרה של מכשיר נוסף לבית, שבנוסף גם תופס מקום יקר. הם נוחים להפעלה, יעילים ומהירי פעולה. אך אנו כאן כדי לדבר על הדבר החשוב ביותר להורים – נושא הבטיחות, שגם בו המזגנים הינם בין המובילים מבין אמצעי החימום השונים. 

מפזרי חום, למשל, אהודים מאוד בחדרים קטנים בזכות החימום המהיר, המחיר הזול וניידותם. אומנם הם נעדרים אש גלויה ונראים תמימים למדי, אך מכשיר זה מועד לתאונות ולתקלות. מפזרי חום זולים הינם לא אחת בעלי אורך חיים קצר, ובשלב כלשהו מתחילים להוציא עשן, או סובלים מבלאי העלול לגרום לקצר או להתכת חלקי הפלסטיק בשקע. הנחה של בד כלשהו בשוגג על פתחי המכשיר יכולה לגרום להצתה. בנוסף, כבל חשמלי הנמתח בחדר – זאת יודע כל הורה לילד המתרוצץ ברחבי הבית – הינו דבר שכדאי ורצוי להימנע ממנו.

תנורי גז וספירלה ניידים הינם אמצעי חימום נוסף הנוח לשינוע, אך בהם הסכנה אף גדולה יותר בשל האש הגלויה. הגופים המאירים והזוהרים עלולים למשוך את הילד לגעת בהם ברגע של אי השגחה, ועל כן הם מועדים גם לסכנת כוויות בנוסף לקלות שבה עלולה להיגרם שריפה מצעצוע או כל חפץ אחר שנזרק עליהם במהלך משחק. 


רדיאטורים מהווים דווקא אלטרנטיבה מוצלחת לחימום חדרי ילדים ותינוקות. למעשה, הם מאמצעי החימום המומלצים לצורך זה לצד המזגנים. המבנה האטום שלהם אינו חושף חלקים לוהטים למגע, וחלקם החיצוני אינו מתחמם מדי. האוויר אינו מתייבש בשל השימוש בהם, ואפילו ניתן להשאירם דלוקים בשעות הלילה – אם כי יש להיזהר ממתיחת חוט החשמל שאותו הזכרנו קודם לכן. עם זאת, כדאי לשים לב שחלק מהרדיאטורים הישנים בנויים עם צלעות ורווחים, כך שיד תמימה הנשלחת פנימה יכולה להיתפס ביניהם. 


מזגנים, עם זאת, מציעים פתרון כולל ומקיף: חימום בטוח, נטול אש גלויה, כבלי חשמל, סכנת דליקה וקצר, וללא חלקים חיצוניים חמים. בנוסף, מזגן חדש וטוב, בעל טכנולוגיית אינוורטר לחיסכון בחשמל, יוכל לספק חימום בכמות חשמל מופחתת במהירות וביעילות, וזאת תוך כדי פעולה שקטה, שאינה מפריעה לשנת התינוק או הילד. מזגן עילי הוא הסוג המומלץ בחדר ילדים, או, אם מותקנת בבית, מערכת מיזוג מיני מרכזית – כך המכשיר עצמו נמצא מחוץ לטווח הישג ידו של הילד. 


נסיים עם המלצה נוספת בנושא חימום בחורף, שאולי הינה החשובה ביותר בכתבה זו: אל תסתפקו בבחירת אמצעי חימום טוב ובטיחותי, וכדי להיות בטוחים לגמרי הצטיידו גם בגלאי עשן בבית, אשר יתריע מפני כל סכנת דליקה או שריפה, במיוחד בשעות הלילה, בהן כל דיירי הבית ישנים ואינם מודעים למתרחש. זוהי השקעה נבונה, שאולי תוכל להציל חיים.



כתבות נוספות
עיצוב חדרי ילדים
בטיחות הילדים בבית ובגן
מוצרי צריכה ביתיים
בילוי עם הילדים בחורף


זה הזמן לתת לנו לייק





תגובות 0 תגובות   הוספת תגובה חדשה הוסף תגובה
שליחה לחבר   הדפסה
בהרשמה אני מאשר/ת קבלת ניוזלטר